26.4.12

Flinterdunne afwijking

Hoeveel vooruitgang hebben we geboekt?

Ik staar uit het raam,
laat de vraag op me inwerken.

Ondertussen flitst E.E. voorbij,
die door J.J. van plagiaat wordt beschuldigd,
en Hans, die vindt dat ik maar wat bij elkaar veeg in een omslag,
'zo eenvoudig is dat.'

Dan meen ik het inklappen van stoelen te horen
en herinner me mijn gedicht over

AUTHENTICITEIT

Ik geloof in vooruitgang
en in de nieuwe generatie kunstenaars en aanschouwers
Ik draag

mijn toekomst

en wil vrijheid scheppen
van beweging en onafhankelijk zijn van de gevestigde orde

Ik reproduceer dat
wat me drijft en wel direct en

authentiek

flinterdunne afwijking

van wat de ander is

We jatten bijna alles van elkaar

Cornelia Konrads

1 opmerking:

Chrétien Breukers zei

Geweldig gedicht. Mooi stukje. CB.